Söndag

Idag sov vi fram till klockan 12, vilket var skönt och överraskande. Sedan har vi kollat på lite tv och varit på ICA. Någon plogbil har inte syns till idag, men det är förståligt eftersom det är söndag och våran parkering är antagligen inte prio 1. Jonas har åkt till en kompis för att kolla på fotboll och jag gick ut och skottade på parkeringen och grusade även hela våran plats och backen upp till parkeringen. Det är inte den trevligaste backen eftersom den är kort och väldigt brant så när den inte har blivit skottad är den väldigt svår att ta sig upp för. Men förhoppningsvis har vi en fyrhjulsdriven bil nästa vinter, så då borde det gå lättare att ta sig upp. Men det jag inte förstår är varför det är så viktigt att skotta vägen ner till porten (återvändsgränd) men det läggs ingen prioritering på någon av våra parkeringar. Det är ju faktiskt lättare för oss att ta sig fram med våra ben än vad det är för bilen att köra i snön.


Idag tänkte jag göra hamburgare med friterade stripes tilll middag, kanske fritera några chilli chessare också, mums.


Imorgon är det en ny skolveckan vilket jag självklart ser fram emot, jag håller just nu på att gå igenom vad olika klädesplagg heter på svenska, genom memory, bilder och samtal med barnen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Larissa+Jonas= Alice

Sambo/fästmö till Jonas och mamma till världens vackraste tjej, Alice, född 2013

RSS 2.0