Det är inte lätt..

... att uppdatera överallt när det finns så många sociala medier. Jag skrev två inlägg innan jag gjorde ännu en paus. Men vi försöker väl för hundrade gången.

Sedan sist iaf har jag gått på sjukskrivning på grund av foglossning. Jag gick först till en sjukgymnast som gav mig bra tips men fick även köpa ett foglossningsbälte. Jag kan säga att det har faktiskt hjälpt väldigt mycket, jag får inte lika ont på nätterna när jag vänder mig i sängen t. ex. Det känns väldigt skönt att att kunna vara hemma de sista veckorna, bara vila upp mig. Det är för jobbigt att arbeta, men ibland blir det långtråkigt att bara vara hemma. Men jag har haft tur att umgåtts mycket med syrrorna :)

Vi är nu inne i vecka 37 och både jag och Jonas längtar varje dag efter vår lilla bebis. Men samtidigt måste man vara beredd att vänta ytterligare 20 dagar, för BF är inte här ännu. Bebisen sparkar varje dag och ibland är det tur att h*n inte har en spade, för då hade h*n tittat ut. Alla säger säkert samma sak, men jag är faktiskt nöjd att vara gravid nu, det får gärna vara över.

Dagarna går, jag äter sover, äter och sover lite till. Men jag/vi hittar även på lite roligheter efter min förmåga att orka. Det kan handla om att umgås med syrrorna, handla, besöka svärmor, eller mamma/pappa eller Jonas brorsbarn. Det blir lite lagoma utflykter, så jag inte sliter ut mig helt.

Allt är redo inför babyns ankomst, nu saknas bara babyn.
 
Monita
2013-09-20 @ 09:08:13
URL: http://detnorrlandskaljuset.se

Du är ju på upploppet nu iaf. Har du tur behöver du inte vänta ända till bf. Min första kom 2 veckor tidigt, men man kan ju behöva vänta 2 veckor efter bf också...vilket nog inte är så kul. Med 2:an gick jag över 5 dagar och det var dom längsta 5 dagarna i mitt liv. Försök att tänka på annat än tiden så går det fortare. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Larissa+Jonas= Alice

Sambo/fästmö till Jonas och mamma till världens vackraste tjej, Alice, född 2013

RSS 2.0