Ibland får man mycket gjort

Mitt på dagen åkte vi på jysk för att inhandla en ny bokhylla till våra böcker. Vi ska nu flytta in våra två gamla bokhyllor tillbaka in i datarummet där de ska fyllas med filmer och våran nya bokhylla (som inte är ihopskruvad ännu) ska stå i vardagsrummet och fyllas med böcker. När man har mycket saker, spelar ingen roll hur stort eller litet man bor så handlar allt om förvaringsutrymmen och då kan man ju lika gärna köpa snygga såna.

När vi ändå var på jysk så hittade vi en jättefin byrå maui som vi också köpte. Det är en svart byrå med 9 lådor som ska stå inne i sovrummet. Jag tänkte ha lite underkläder och lite annat i den. På så vis får jag lite mer plats i garderoben för andra saker. När vi kom hem så började jag skruva ihop den, det som var jobbigast var alla nio lådor, phu! Men nu är den klar och den står där den ska :)

Efter jag var färdig med byrån, duschade jag alla våra blommor och vattnade dem ordentligt i duschen. Därefter tog jag bort julen och bytte gardiner i köket (enda stället jag bytte gardiner inför julen). Jag har även dammtorkat lite i sovrummet och på blombrädorna (lika bra att passa på när det inte står något där).

Det jag har kvar att göra nu är att plocka undan lite grann i sovrummet, bära upp julsakerna, plocka undan lite i vardagsrummet, flytta in bokhyllorna i datarummet men först måste jag tömma ena hyllan för att sedan fylla dem igen. Jag får se om jag kör igång en sväng till nu ikväll annars tar jag det imorgon.


Min nya underbart fina byrå

Nya våriga gardiner till köket (mormors gamla gardiner)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Larissa+Jonas= Alice

Sambo/fästmö till Jonas och mamma till världens vackraste tjej, Alice, född 2013

RSS 2.0